Cum e sa lucrezi la Orange Romania

9

Posted by beng | Posted in Social & Fun | Posted on 01-05-2014

Tags: , , , , ,

Vad ca se cauta din ce in ce mai mult review-uri despre angajatori asa ca m-am gandit sa prezint si eu Orange-ul.

Am lucrat pt ei 2 ani si jumatate, mai exact din septembrie 2011 pana in martie 2014. La inceput am lucrat pe un proiect outsourced unde singurul lucru bun era scaunul pe care stateam si sala de mese 😀

De acolo am plecat tot pe contract extern dar direct in sediu Orange iar aici lucrurile s-au mai schimbat in bine. Oameni destul de amabili si intelegatori.

In ce priveste salariul, era in trend cu pretul pietei (au acelasi salariu ca vodafone, e mai mare decat cel de la romtelecom si mai mic ca cel de la rds).

Un mare avantaj e reprezentat de faptul ca poti pleca pe posturi mai bune anuntate intern si chiar te sustin unii team leaderi (cu o recomandare, bineinteles). Singura conditie e sa ai minim un an vechime in sediu Orange si in 95% din cazuri trebuie sa fi terminat facultatea. Daca esti student, cam stai pe joburile cele mai de jos.

Am inceput prin 2011 pe jobul de Customer Care Representative (411),  in 2012 Mobile Data Executive (408) iar in 2013 Problem Solving Executive pe Mobile Data pana in martie 2014.

Daca te intereseaza sa te angajezi din prima pe Problem Solving nu ti-as recomanda (desi recruteaza direct din extern). Gandeste-te ca aici trebuie sa fii la un nivel superior celor din helpline, pentru ca tu esti practic level 2 pt ei iar daca nu stii ce sa le spui sau spui prostii, esti demn de a fi injurat pentru ca ii incurci la maxim.

Viata in customer e ok daca ne raportam la restul firmelor de pe piata (romtelecom, vodafone, cosmote si firmele de outsourcing) si urata daca ne raportam la alte domenii de activitate de pe piata. In call-center e valabil sfantul program conform caruia mergi la baie doar daca ai pauza (merge sa-ti iei pauza mai devreme sau mai tarziu) iar stilul corporatist il simti destul de bine (target din ce in ce mai mare si mai complicat, task-uri noi si toate astea fara nicio marire de salariu).

Un mare minus in opinia mea atat pentru Orange cat si pentru restul firmelor care au in sediul lor angajati externi il reprezinta discriminarea imensa intre tipurile de contracte. Oricat de bun ai fi, daca ai avut ghinionul sa intri pe un contract extern, o sa vezi colegi de-ai tai mult mai slab pregatiti si mai neproductivi care vor lua salarii mai mari si beneficii cu gramada, in timp ce tu o sa te multumesti doar cu salariu si bonuri. Iar daca iti manifesti nemultumirea, ti se spune clar ca astea-s conditiile si ca daca nu iti convine esti liber sa pleci. Nu-si doresc sa aiba profesionisti in customer service ci doar oameni de nivel mediu spre incepator.

Tragand acum linie, pentru varsta pe care am avut-o cat am lucrat la Orange (19-21 de ani) consider ca a fost ok, insa nu m-as mai intoarce acolo (asta si pt ca viata de programator e mult mai faina).

Daca totusi domeniul tau de activitate se intersecteaza cu cel al Orange (esti analist financiar, vrei cariera in vanzari sau in baze de date) atunci sunt sanse ca sa evoluezi mai bine decat mine.

Daca vrei totusi niste cifre exacte in ce priveste salariile, sunt o multime de oameni care au dezvaluit acest mister aici.

Comments (9)

Adica cel mai prost platit angajat la voi are in jur de 21 milioane? Si lucreaza outsourced.
Asta am inteles eu si te rog sa ma corectezi daca gresesc.
Pentru ce beneficii ii recomanzi?
Se platesc ore suplimentare?
As vrea sa fiu convinsa sa vin la voi :). Experienta am.

Acela este salariul mediu brut si da, e destul de apropiat.
Sunt un mediu de lucru super ok in comparatie cu alte call centere plus ca ai si destule sanse de a promova pe alte posturi. In general cam dupa un an si un pic reusesti sa mai avansezi.
Daca ti se cer ore suplimentare ti se platesc.

Buna ziua. Prietena mea a fost chemata pentru un post de mobile data executive pe care si-l doreste foarte mult, doar ca atunci cand a vorbit la telefon cu angajatorul era in tren si nu a inteles mare lucru. Imi poti spune te rog despre ce test este vorba si daca e o companie de leasing implicata in procesul de recrutare.Multumesc.

Eu o sa sustin un interviu maine pentru postul Mobile Data Executive. Imi poti da niste detalii despre ce presupune concret acest job? Cum pot ajuta euclientii sa fiu cat mai eficienta?

Multumesc!

mobile data executive cam ce presupune?
cateva detalii despre acest post as dori. Multumesc anticipat!

Alex, Delia si Dan, mii de scuze pentru intarziere.
Mobile Data Executive a fost cel mai frumos job pe care l-am avut pana acum.
Cei de acolo se ocupa de apelurile clientilor referitoare la tot ce inseamna internet de la Orange (oferte, nefunctionare servicii, probleme de semnal, troubleshooting pentru modemuri, routere si telefoane).
E un job destul de complex pentru ca trebuie sa descosi situatii destul de complicate. Clientul te suna pentru ca “nu ii merge netul” iar tu trebuie sa descoperi ce inseamna asta. Va recomand cu incredere acest post.
In ce priveste modalitatea de contractare nu va pot spune din pacate prea multe insa cautati pe net si veti gasi 😀

Buna ziua. Va rog daca puteti sa mi dati detalii despre jobul de vanzari telesales. Am fost la un interviu zilele trecute cred ca m au placut si astept al doilea interviu,dar m ar interesa sa stiu cat anume este exact salariul fix si bonusul,si normal per totalul si daca se poate depasi si sa ajungi sa ai lunar o anumita suma.va multumesc frumos

Tin sa mentionez ca am fost chemata de un partener orange,si anume Procaviso.

Buna Andreea! Nu am auzit pana acum ca cei de la Pocaviso (Procaviso cred ca ai scris din greseala, nu?) sa faca vanzari pe telesales. Banuiesc ca o fi vreun proiect nou.
In general outsourcer-ii pe telesales platesc intre 8-10 milioane pe luna salariul fix + comision pt depasirea targetului. Altii iti dau 8 milioane iar daca ai atins targetul 10-12.
Depinde de strategia fiecarei firme in parte.

Write a comment

*