7 alimente care te scapa de stres

1

Posted by beng | Posted in Sanatate | Posted on 05-08-2011

Daca simti ca pe parcursul zilei iti explodeaza capul din cauza agitatiei, atunci e timpul sa incerci niste remedii impotriva stresului. Cunosc persoane care urmeaza acesti pasi si au o viata destul de relaxata 🙂

Ciocolata neagra

Acest aliment adorat de multi este bogat in magneziu si in feniletilamina, un rpecursor de serotonina. Ea este delicioasa si perfecta pentru un plus de buna dispozitie. Opteaza pentru ciocolata cu un continut minim de 70% cacao.

Leguminoasele

Sunt bogate in vitamina B si magneziu, doi aliati de nadejde in lupta contra stresului. Asadar, fa-ti stoc de mazare, fasole si linte, si incearca sa le consumi de 2-3 ori pe saptamana in perioadele stresante.

Fructele uscate si nucile

Nucile, alunele, migdalele, caisele si stafidele sunt surse excelente de vitamine din familia B-urilor, dar si de magneziu si seleniu. Migdalele contin vitaminele B2 si E, iar stafidele au un continut ridicat de fier, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, cupru si vitaminele B1 si B6.

Cerealele

Cerealele (musli, fulgi de ovaz etc) confera energie de durata si favorizeaza in organism producerea de serotonina, substanta cu proprietati calmante. Un bol cu cereale de dimineata iti asigura carburantul necesar pana la pranz.

Bananele

Banana este un super-aliment pentru sistemul nervos. Ea contine vitamina A, toate vitaminele B si o gramada de minerale, printre care fier, calciu, potasiu, cupru si magneziu. Se digera usor si este ideala pentru gustarea de dupa-amiaza.

Drojdia de bere

Drojdia de bere este ideala pentru combaterea oboselii, deprimarii, tulburarilor nervoase, problemelor dermatologice sau digestive, dar si contra bolilor infectioase. Ea este plina de vitamine, minerale si oligoelemente cu efecte antistres.

Acizii grasi omega-3

Acesti acizi sunt super-alimente, benefici atat pentru ochi cat si pentru creier. Consuma regulat peste gras precum somonul, tonul, sardina si heringul, dar si cat mai multe fructe de mare. Ele sunt pline de vitaminele B5, B9 si B12, toate eficace contra nervozitatii si oboselii.

Autor: Nuage

Comments (1)

Mă cam îndoiesc… 🙂

Unele din cele menționate cred că sunt bune să le avem în alimentația zilnică,… însă despre efectul lor în îndepărtarea stresului… 😀

Write a comment

*